Mailings die je ontvanger aanzet tot actie

Aansprekende responsive designs

Een wekelijkse of maandelijkse nieuwsbrief draagt bij aan het verstevigen van de relatie met uw bestaande en potentiële klanten. Door het delen van kennis, het geven van leuke updates en het betrekken van de klant bij uw bedrijf, ontstaat een sterkere band, meer leads en meer sales.

E-mail Marketing dient één van de volgende doelen:
– Nieuwe klanten werven.
– Bestaande klanten overtuigen.
– Relatiebeheer.

Vrijblijvende offerte aanvragen

Stappenplan

Om succesvol mailings te versturen doorlopen we samen drie eenvoudige stappen.

Doelgroep

Alvorens je te richten op inhoud en desig is het belangrijk om je te richten op de specifieke wensen en overeenkomsten van je ontvangers. Op deze manier stel je je doelgroep samen. Zodat je weet waar deze behoefte aan hebben, kun je hier de doelstelling van de emailing op afstemmen. Doelstellingen kunnen zijn: informeren, inspireren, verbeteren van de merkbeleving of een betere service bieden. Het hoofddoel is uiteindelijk veelal conversie- of omzetverhoging.

Content

Ondanks dat je al helder hebt wat je aan wie wilt communiceren, is het erg belangrijk dat de inhoud van de mailing ook daadwerkelijk past bij de doelgroep. Afhankelijk van hoeveel je weet van je doelgroep, kun je segmenteren binnen een emailbestand en op deze manier hier je e-mail op aanpassen. Segmenteer bijvoorbeeld op branche, bedrijfsgrootte of de functie van de lezer. Een andere insteek van hetzelfde verhaal kan een heel ander resultaat bieden.

Design

Er worden meer e-mails op mobiel geopend dan op desktop. Deze trend verplicht de e-mailmarketeer rekening te houden met de mobiele versie van de e-mail. Neem in het ontwerp van je e-mail de mogelijke effecten voor de mobiele versie mee. Zorg dat de e-mail schaalbaar is voor verschillende apparaten en neem een “Bekijk Online” link op in je e-mail. Mocht het dan toch gebeuren dat een mailbox niet overweg kan met jouw ontwerp, dan heeft de lezer de mogelijkheid je mailing in een webbrowser te bekijken.

Versturen

Alvorens een e-mailing verstuurd wordt is het goed deze te testen. Bij A/B testing wordt de doelgroep onderworpen aan twee versies van je nieuwsbrief om vervolgens te onderzoeken wat de meest effectieve van de twee mogelijkheden is. Met een A/B-test krijg je op een effectieve manier inzicht in de voorkeuren van je doelgroep. Hoe beter je de voorkeuren van je doelgroep begrijpt, des te beter kun je de content afstemmen op hun behoeften.

Analyseren

Door het gebruik van emailings krijg je veel inzicht in het lees- en klikgedrag van de ontvangers. Zo kan je precies zien hoe vaak een nieuwsbrief wordt geopend, op welke links wordt geklikt, hoeveel nieuwsbrieven niet aankomen, enzovoorts. Maar er zijn nog veel meer statistieken waarmee je je nieuwsbrief continu kunt verbeteren. Zo kun je zelfs traceren welke knoppen daadwerkelijk tot bijvoorbeeld een aankoop hebben geleid.